רייטינג
רייטינג או מדרוג הוא הערכה של אחוזי צפייה של תוכנית מסויימת וסידור בסדר פופולריות יורד. בעזרת הרייטינג יש יותר ביקוש לקניית פרסומות , כלומר ככל שהרייטינג גבוה יותר, מספר הצופים לתוכנית עולה והסיכוי שיותר אנשים יראו את הפרסומת הוא יותר גדול.
רייטינג אפשר למדוד בכמה שיטות :
שיטה ראשונה והמוכרת ביותר היא בעזרת מכשיר שנקרא "פיפל מיטר " .מכשיר זה ניתן באופן שווה ויחסי לחברי קבוצות שונות בארץ ,כ-580 משפחות מתוך כללותה של האוכלוסייה הישראלית וזאת על מנת לייצג את אוכלוסיית צופי הטלוויזיה בישראל .
שיטה שנייה היא בעזרת סקרים ושאלונים הנעשים דרך הטלפון.
שיטה שלישית היא בעזרת מעקב חברות התשתית אחר הממירים , אך שיטה זו אינה חוקית ולכן אין בה שימוש רשמי בארץ .
הרייטינג הוא אמצעי לשיווק ודקות של פרסומות בתוכנית בעלת רייטינג גבוה יותר הן גם יקרות יותר .
למה חשוב הרייטינג ?
בזמן שידור של תוכניות יש כמה דקות של פרסומות בין לבין.
פרסומות הן הדרך של חברות לספר לנו על המוצרים שלהן. החברות האלה רוצות שכמה שיותר אנשים יראו את הפרסומות שלהן, יכירו את המוצרים שלהן וירצו לקנות אותם.
בעזרת הרייטינג, החברות המפרסמות יכולות לדעת כמה אנשים ראו את הפרסומת. החברות משלמות הרבה כסף לזמן פרסומת וגובה התשלום נקבע על מדד הרייטינג .
הרייטינג חשוב לא רק לחברות הפרסום, אלא גם לחברות הטלוויזיה. כל מי שמכין תוכנית טלוויזיה, רוצה שכמה שיותר אנשים יצפו בה. בעזרת מדידת הרייטינג החברות יכולות לדעת אילו תוכניות מצליחות יותר ואילו פחות. אם מעט מאד אנשים רואים תכנית, לפעמים מפסיקים לצלם אותה. לעומת זאת, אם מגלים שהרבה מאד אנשים רואים תכנית, יש לה סיכוי טוב שימשיכו להכין ולשדר אותה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה