שאלת החקר :
האם
שימוש בתפקידי הגבר והאישה המסורתיים
יעיל להשגת מטרות הפרסום או שהמפרסמים הם אלה אשר יוצרים את התפיסה הרווחת שזה מה שעובד?
כתבה 1 :
בכתבה הזו מציג הכותב את הייצוג של נשים וגברים בפרסומות, כאשר הן קובעות תפקידים לכל מין. בנוסף, הוא מתייחס להשלכות החברתיות- קיבוע נחיתות הנשים לעומת גברים ומוגל מעוות לצופי הטלוויזיה -בעיקר לילדים. הכותה מעלה פה מחקר שנעשה אשר מעלה בספק את הגישה הרווחת של שימוש סטראוטיפים בפרסומות.
כתבה 2 :
כותב הבלוג "אב במשרה מלאה" מתייחס בפוסט זה לפרסומת של יס אשר מציגה את האישה המודרנית והחדשה, אשר מטפחת קריירה לצד גידול הילדים. הכותב קורא לפרסומאים לקחת אחריות בתור אלו שיש להם יכולת לתרום לסדר החברתי ולהוביל לשינוי. כאשר לפיו, בפעול הם מתחבאים מאחורי ההומור ומנציחים את אי השוויון שמדכא נשים.
כתבה 3 :
בפרסומת הבאה לאבקת כביסה, ניתן לראות ייצוג שווה של נשים וגברים. הם מכבסים באופן זהה, ואין שום התייחסות לתפקידי הגבר והאישה בפרסומת. למרות שבתפיסה הסטראוטיפית כביסה נחשבת לאחד מתפקידי האישה המסורתיים, דווקא פרסומת זו בוחרת שלא להתייחס לזה ועל כן מציגה גברים ונשים מכבסים כאחד. הפרסומת לא פחות טובה ומצליחה מאחרות אשר גדושות בסטראוטיפים מגדריים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה