פרסומות שפועלות על שכל
לדוגמא :
לפי הגישה הדו צדדית , המפרסמים מראים את יתרונות המוצר אך עם זאת גם חיסרון שיש בו שעל כן לכל מוצר יש פגם והם ובוחרים לחשוף אותו, מפרסמים אלא מסתמכים על כך שהקונים יעדיפו את האמת ולכן ייקנו את המוצר שלהם ולא מוצר שהוצג לפי הגישה החד צדדית.
לדוגמא: בפרסומת של המאזדה ניתן לראות את כל האיכויות של המכונית החדשה, מרחבים גדולים יותר , אך עם זאת ניתן לראות גם חיסרון והוא- דרגת זיהום אוויר גבוהה מאוד בדרגה .החיסרון בולט בפרסומת כשהוא כתוב בבירור למטה. המפרסמים החליטו לכתוב את דרגת הזיהום באופן ברור בעוד בפרסומות אחרות לסוגי מכוניות הכיתוב אינו ברור כל כך.
לדוגמא:
לדוגמא: בפרסומת הבאה של גבינת טרה מראה המפרסם של האיכות במוצרו , גבינה ללא חומרים משמרים ,
גישה חד צדדית ודו צדדית:
לפי הגישה החד צדדית, שנתפסת לעתים כפחות אמינה בגלל שהיא מראה אך ורק יתרונות כשזה ברור שלכל דבר גם יש חיסרון , המפרסמים מראים רק את התכונות הטובות והאיכויות של המוצר אותו הם מוכרים.
לדוגמא :
בפרסומת הבאה של השניצלים ניתן לראות רק את יתרונות המוצר , ללא שום חיסרון או פגם. ולמעשה , היא נראית הבחירה הטובה ביותר למרות אי האמינות שהיא מציגה.
לפי הגישה הדו צדדית , המפרסמים מראים את יתרונות המוצר אך עם זאת גם חיסרון שיש בו שעל כן לכל מוצר יש פגם והם ובוחרים לחשוף אותו, מפרסמים אלא מסתמכים על כך שהקונים יעדיפו את האמת ולכן ייקנו את המוצר שלהם ולא מוצר שהוצג לפי הגישה החד צדדית.
לדוגמא: בפרסומת של המאזדה ניתן לראות את כל האיכויות של המכונית החדשה, מרחבים גדולים יותר , אך עם זאת ניתן לראות גם חיסרון והוא- דרגת זיהום אוויר גבוהה מאוד בדרגה .החיסרון בולט בפרסומת כשהוא כתוב בבירור למטה. המפרסמים החליטו לכתוב את דרגת הזיהום באופן ברור בעוד בפרסומות אחרות לסוגי מכוניות הכיתוב אינו ברור כל כך.
גישה משווה :
באמצעות ההשוואה מראה המפרסם את עליונות מוצרו על פני מוצרים אחרים של המתחרים. המפרסם מראה את התכונות הטובות של המוצר שלו תוך כדי השוואה של המוצרים האחרים לעומתו , ובכך בעצם מפריך את הטענות של המתחרים ומראה את מוצרו כטוב ביותר והמומלץ ביותר.
לדוגמא:
בפרסומת של מגה בול , עושים השוואה
ברורה בין החנות הנ"ל לבין שופרסל דיל,
המפרסם בעצם מראה את עליונות מגה בול
לעומת שופרסל דיל ובכך מציג את החנות
כיותר טובה וזולה מאשר של המתחרים.
גישת החיסון:
לפי הגישה הזאת המפרסם "מקדים תרופה למכה", כלומר הוא משתמש בפעולה שמונעת מהצרכנים ללכת שבי אחר טענות המפרסמים האחרים, המתחרים שלו. הוא "מחסן" כנגד הטיעונים שלהם ובכך מבטיח יותר קונים למוצר שלו כי הצרכנים יכולים להתנגד ביותר קלות לפרסומות והטיעונים של המתחרים.
לדוגמא: בפרסומת הבאה של גבינת טרה מראה המפרסם של האיכות במוצרו , גבינה ללא חומרים משמרים ,
בכך הוא נותן לצרכנים להרגיש כי גבינה בעלת חומרים אלא היא פחות טובה ובכך מחסן אותם כנגד פרסומות לגבינה של מפרסמים אחרים. עכשיו, הצרכנים יכולים להתנגד יותר טוב לשאר המפרסמים והמפרסם של גבינת טרה השיג את מבוקשו, הוא פעל בפעולה מקדימה והבטיח את קניית מוצרו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה