מאמרים :
* מאמר 1 - דפנה למיש
נשים יפות - סטריאוטיפים מכוערים: דימויי נשים בפרסום הישראלי
* מאמר 1 - דפנה למיש
* מאמר 2- ענת פירסט
Card
* מאמר 3- אודליה מרגלית
הפרסומות של היום, הפרסומות של פעם
פרסומת העבר לילדים הופנתה להורים ודברה בעיקר על בריאות. אם היתה פרסומת שפנתה ישירות לילדים, היא נתנה להם בדרך כלל להשתכנע בעצמם מטיב המוצר. לדוגמה, על ידי שיתוף הילדים בכתיבת יתרונות המוצר החדש, או בבחירת שם לממתק החדש, כשהמשתתפים אמורים להכנס להגרלה נושאת פרסים.
סרטוני יוטיוב :
כתבות :
מונופול של סטריאוטיפים - גלובס
אחת הטענות הפופולריות ביותר כנגד פרסומאים באשר הם, היא על האופן בו מוצגות נשים בפרסומות. לטענה זו יש כמה היבטים. ההיבט היותר "מתוקשר" קשור למורת הרוח על הצגת נשים כאובייקט מיני, לצורך או שלא לצורך, נושא ראוי ומעניין, שזכאי להתייחסות נפרדת.
שוביניזם מוכר: הפרסומות הכי סקסיסטיות בעולם
איך היית רוצה שימכרו לך המבורגר? האם בדרך הרגילה - הנה לחמניה, בפנים קציצה עם קצת עגבניה וחסה, שיהיה לך בתיאבון - או שאולי בדרך קצת פחות סטנדרטית? נניח, ארבע בחורות שמשחקות כדורעף ב עירום חלקי על החוף. לא קשור להמבורגר, אבל עובד הרבה יותר טוב מאופציה א'.
נשים בפרסומות: לא כולן רוצות להיות פרחות
אחד הדיונים המעניינים בשיח הציבורי עוסק במשמעותן של פרסומות פוגעניות כלפי נשים. שיח זה מתקיים במידה רבה בעקבות פעולתה הנמרצת של ויצו, המציינת לגנאי מדי שנה פרסומות סקסיסטיות ופוגעניות כלפי נשים.
צפו: הפרסומות "הסקסיסטיות" ביותר לשנת 2015 - גלובס
הפרסומות ש"מתחרות" על אות הקלון של ויצו: האישה במקלחת של "ג'רוזלם פוסט" ■ ב-FIX הצעירה סוחטת מיץ ומלקקת גלידה בתחתונים וחזייה ■ בגולדסטאר רוצים שתגיד תודה שאתה גבר ■ במילקי האישה רק רוצה ת'GOLD ■ וכמובן קמפיין ה"שוגר דדי" השערורייתי של אגאדיר
מצעד הבושה: הפרסומות הסקסיסטיות של 2016 - וואלה! ברנז'ה
לקראת יום האשה, ארגון ויצו פירסם היום (שלישי) את הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים שהגיעו לשלב הגמר בקמפיין השנתי של הארגון "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". במסגרת הקמפיין, שמתקיים זו השנה התשיעית, מדורגות הפרסומות הפוגעניות ביותר על ידי ועדת שיפוט מקצועית.
מה מעצבן אותי בפרסומת של יס?
צפיתי בפרסומת של יס לראשונה לפני כשבועיים. קשה להימלט ממנה - היא בטלויזיה, באינטרנט, בקולנוע. היא עיצבנה אותי ולא הצלחתי להבין למה. נתתי לזה שבועיים, שאלתי חברות וחברים שצפו בה מה דעתם. עכשיו הבנתי מה מעצבן בפרסומת הזו. מה יש כאן? הילדים מתעוררים בלילה ומגיעים לסלון.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה